خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/27 - 16:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جلودارزاده:

ایده اجرای تئاتر در سالن سازمان‌‌ها و ادارات می‌تواند تبدیل به قانون شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است ایده تئاتری‌ها مبنی بر اجرای نمایش در همایش‌ و آمفی‌تئاتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی می‌تواند در قالب یک طرح ارائه و در نهایت تبدیل به قانون شود.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست اهالی تئاتر مبنی بر استفاده از سالن‌های همایش‌ و آمفی‌تئاتر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی برای اجرای تئاتر گفت: هنر، قابلیت اثرگذاری بسیار بالایی بر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوان‌ها دارد و چه بهتر که این موضوع در قالب قانونی مطرح شود تا امکانات عمومی در اختیار گروه‌ها و تشکل‌های هنری قرار گیرد تا بتوانند ارتباط خود را با مردم حفظ کنند و بر توسعه فرهنگی اثرگذار باشند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته دیدگاه‌هایی در کشور وجود دارد که از این ابزارها به خوبی و متناسب با دنیای امروز استفاده نمی‌کنند؛ اما اگر خانه تئاتر یا خانه سینما یک لابی گسترده را برای شناسایی این امکانات و مذاکره با مدیران شروع کند، به طور قطع نماینده‌های مجلس هم از آنها حمایت خواهند کرد.



وی ادامه داد: حتی می‌توان یک طرح قانونی تهیه کرد تا سازمان‌ها و دستگاه‌ها موظف شوند درصدی از ظرفیت امکانات خود را در اختیار گروه‌های هنری قرار دهند زیرا برخی از سالن‌های آنها قابلیت استفاده برای اجرای تئاتر یا اکران فیلم را دارد.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تئاتر، سینما و رسانه‌ها به طور کلی ابزارهایی هستند که می‌توانند موجب اعتلای فرهنگ جامعه شوند؛ ضمن آنکه در توسعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 261897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار